Comptadors d’eixos

Des de 1995, ELECTRANS ha estat pionera en el disseny, fabricació i instal·lació de comptadors d’eixos innovadors per al sector ferroviari. Amb la introducció del nostre darrer model, l’E-AC-214-PLUS, continuem liderant la indústria en el subministrament d’ alta disponibilitat i seguretat per als sistemes ferroviaris, de metro i tramvies arreu del món.

L’E-AC-214-PLUS està dissenyat amb tecnologia de microprocessadors 2oo2, la qual cosa garanteix una detecció fiable de trens, control de velocitat i informació direccional precisa per fer les operacions ferroviàries més segures i eficients. Alguns dels seus beneficis destacats són:

  • Nivell d’integritat de seguretat (SIL-4): Compleix amb els més alts estàndards de seguretat.
  • Comunicació de llarg abast: Permet una comunicació de fins a 30 km per mòdem V23 i fins a 1.200 m per RS-485.
  • Infraestructura rendible: Una reducció significativa en l’ús de cables a causa de la seva arquitectura de comunicació BUS redueix els costos generals del projecte.
  • Fiabilitat de comunicació: compta amb múltiples comunicacions d’interfície IXL amb estratègies de redundància funcional per garantir la màxima disponibilitat del sistema.
  • Disseny de sistema escalable: admet la comunicació BUS sèrie per a fins a 64 punts de detecció per CPU.

Robust i fiable en qualsevol condició. L’E-AC-214-PLUS està dissenyat per durar i funcionar en les condicions més desafiants:

  • Vida útil estesa: Dissenyat per un funcionament òptim durant més de 25 anys amb una taxa de disponibilitat del 99,9997%.
  • Manteniment ràpid: Compta amb un temps mitjà de reparació (MTTR) inferior a 30 minuts.
  • Sensors de roda duradors: Els sensors de roda tenen una classificació de fins a IP68 per a resistència a l’aigua i pols.
  • Protecció antivandàlica: Dissenyat amb protecció contra intents de vandalisme.
  • Ampli rang de temperatura de funcionament: Adequat per a temperatures extremes d’entre -40ºC i 70ºC.
  • No requereix ventilació forçada: millora la seguretat i redueix el manteniment.
  • Detecció d’alta velocitat: Capaç de detectar trens d’alta velocitat que circulen fins a 400 km/h.

APLICACIONS

  • Protecció de passos a nivell: Augmenta la seguretat en les interseccions entre carreteres i vies fèrries.
  • Detecció de cantons lliures: Supervisa les línies de tren, metro i tramvia.
  • Seguretat en dipòsits i àrees de maniobres: Gestiona i protegeix les àrees d’emmagatzematge de trens.
  • Detecció intel·ligent de rodes: Proporciona dades crítiques sobre les condicions de les rodes per millorar les decisions operatives.
  • Manteniment predictiu: Utilitza dades per pronosticar les necessitats de manteniment, reduint el temps d’inactivitat.
  • CBTC Fallback: Garanteix una còpia de seguretat fiable per als sistemes de control de trens basats en la comunicació.

COMPONENTS PRINCIPALS

  • Equipament interior
    • Equip electrònic CE-214 basat en un rack que centralitza i gestiona la informació provinent dels equips de terra, les comunicacions amb l’enclavament i altres centrals avaluadores. La central avaluadora informa de la desocupació de la via, la velocitat del tren i la detecció direccional puntual. Tots els equips es poden instal·lar a l’armari exterior. La comunicació amb enclavaments de tercers és possible mitjançant entrades i sortides o el protocol de seguretat EULYNX SCI_TDS.
  • Equips de vía
    • Doble pedal ERD-214 instal·lat al carril, detecta amb seguretat la pestanya de la roda del material rodant. La seva configuració de doble detecció proporciona informació sobre la velocitat, la direcció i els paràmetres de la roda.
    • La unitat de via TU-214 rep i processa la informació de l’ERD-214 i es comunica digitalment amb la central avaluadora CE-241.

Necessites més informació?

Posa’t en contacte amb nosaltres.